5 Habilidades Básicas

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In the UK, Jolly Phonics is introduced as a reading and writing scheme for 4-5 year old children and although many of us have had some success introducing the programme in the first year of preschool (3 year olds), it can actually be better to wait until the children are a bit older for them to be able to gain the knowledge necessary to be able to put their (new) skills into practice.

Jolly Phonics uses 5 core skills that are fundamental to the effective teaching of reading, writing and spelling and whilst I applaud parents, teachers and schools for implementing the method at home or at school with Very Young Leaners, it is not always used as effectively as it should be, which can then have negative effects on the students grasp of the very complicated English Alphabetical Code and reading and writing in the future.

The Jolly Phonics Handbook is based on the first year and introduction to reading, writing and is aimed at 4-5 year old children or beginners. The rate of introduction of the letter sounds should be between 2-4 per week, although external factors such as hours of English sessions per week and the age of the students should also be taken into consideration.

As there are 42 letter sounds to introduce in the first year or Handbook, even if one or two sounds are introduced on a weekly basis, you will still work through the vast majority, if not all of the sounds within 9 months.

What needs to be avoided is introducing and revising the Jolly Phonics Handbook or 42 letter sounds over the course of 2-3 years. Why? Because, the children will forget the letter sounds that they have learned over time, leading to sessions that are dedicated to revision of the sounds rather than progressing forwards with reading and writing. It is not enough to introduce the Jolly Songs and actions, which are used primarily as Mnemonic techniques for the first few weeks or months of the programme, not as tools for reading, writing or spelling.

Fun Phonics Spain will be offering a new course for educators that will focus on the introduction of Jolly Phonics as a pre-reading scheme, rather than a Systematic Programme.

We will be looking at how to introduce the sounds of the English language through stories, songs, and rhymes whilst building on and introducing a love of Literacy and Language suitable very young children.

For more information about the courses we have on offer then please contact Beki at funphonicspain@yahoo.es

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En el Reino Unido Jolly Phonics esta implementado como parte del programa  lector-escritura para niños de 4-5 años y, aunque muchos de nosotros hemos tenido éxito al aplicar la metodología en el primer año de infantil (niños de 3 años), en realidad sería mejor esperar hasta los niños sean más mayores y capaces to adquirir los conocimientos necesarios para llevar sus nuevos habilidades a la práctica.

Jolly Phonics utiliza 5 habilidades básicas, las cuales son fundamentales para asegurar una enseñanza efectiva de lectura, escritura y ortografía.  Aunque doy mucho crédito a los padres, profesores y colegios por utilizar la metodología en casa o en el colegio con alumnos muy jóvenes, no es siempre tan efectivo, y a veces puede ser contra productivo.

The Jolly Phonics Handbook está basado en el primer año; el comienzo de aprender a leer y escribir, y está dirigido a niños de 4-5 años o principiantes.  El velocidad de la introducción de los sonidos deberían ser unos 2-4 al semana, aunque factores externas como por ejemplo las horas de inglés al semana o la edad de los niños deberían ser considerados.

Ya que hay 42 sonidos para enseñar durante el primer año o Handbook, aunque solo se aprendan uno o dos sonidos al semana conseguirás utilizar la gran mayoría, sino todos los sonidos, dentro de nueve meses.

Lo que hay que intentar evitar es la introducción y repaso de los 42 sonidos durante una plaza de 2-3 años.  ¿Porque? El razón es que, con el tiempo, los niños olvidaran los sonidos que han aprendido, lo cual darán lugar a sesiones de repaso en vez de progresar hacia delante con la lectura y escritura.  No es suficiente utilizar solo los Jolly Songs y acciones, los cuales son utilizados como técnicas mnemónicas durante los primeros meses, no bastan como herramientas para la lectura, escritura y ortografía.

Fun Phonics Spain ofrecerán un curso nuevo para educadores, lo cual tendrá un enfoque en la aplicación del Jolly Phonics como un programa de prelectoral  en vez de una programa sistemática.

Veremos cómo introducir los sonidos del idioma inglesa a través de cuentos, canciones y rimas, mientras construye un gusto para la literatura y lengua lo más adecuado para los niños más jóvenes.

Para más información sobre los cursos que ofrecemos por favor contactar Beki a través del funphonicspain@yahoo.es